onsdag 20. januar 2010

Første rute vokser

Jada, nå har Mor Inger kommet et stykkepå vei på den første ruta. Det ble noen småfeil i starten, men de siste centimetrene er helt etter boka :)
Dette er strikket på pinne nr. 3,5. Siden det ble litt vanskeligere enn hun hadde trodd, skal hun snart prøve seg på større pinner og tykkere garn, garn som kan toves! Idèen er at hun skal strikke seg en veske i glattstrikk på rundpinne. Har du kanskje idèer til andre ting som er enkle å strikke og som kan toves? Det må ikke være økninger eller noen form for endring i masketall, og heller ikke vrangmasker.

1 kommentar:

  1. Så gøy at bestemor svinger pinnene igjen! :D Bestemora mi har det samme med sine øyne :(

    Jeg var innom her en tur sent i går, og tror hodet mitt har jobba på høygir i natt med å tenke på enkle ting å lage! :D

    Har bestemora litt syn igjen enda? Tenkte om det kan hjelpe med garn som er mørkere og større kontrast til pinnene?

    Uansett - pulsvarmere! :D Det er supre saker, og de varmeste og deiligste jeg har er slike firkanter i rillestrikk som er sydd sammen og tova. Jeg klarer meg ikke uten :)

    Grytekluter som er tova tykke er jo supert - gryteunderlag like så :)

    Sitteplater?

    Sånn trekk til presskanner? Bare å sy på hempe og knapp etter toving :) Eller til en kopp?

    Og hun får vel til å strikke rundt og rundt på rundpinne? Da kan det jo fort bli varme luer :) Nå er det jo in med baggy saker som bare er snurpa sammen i toppen :)

    Lykke til til bestemora! :D

    SvarSlett