fredag 15. januar 2010

Nå er vi i gang :)

Nå er Mor Inger i gang med strikkingen :) Det er mange år siden sist hun strikket, og da så hun jo godt, så helt lett er det ikke ennå. Men med tålmodighet og konsentrasjon så går det bedre og bedre allerede på pinne nummer fire, så dette kommer nok til å gå så det suser etterhvert :) "Nå hørte jeg et knepp da masken tippet av pinnen! Da vet jeg jo at jeg har fått den av :) " Man må nok lære seg å ta i bruk andre sanser når man ikke har synet lengre, men så får man da også til det man vil!

Første prosjekt er å strikke kvadrater, 40 masker brede. Når det har blitt noen kvadrater skal jeg sy de sammen slik at de blir putetrekk til pynteputer som hun kan ha i sofaen. Først skulle det egentlig bli et teppe, men se hvor godt fargene står til sofaen! Det MÅ jo bare bli en pute først :)

2 kommentarer:

  1. Nå ble jeg imponert. Det beviser at det finnes viljen - finnes det en måte å få det til på. Jeg tar av meg hatten.
    Det skal bli spennende å få følge med og se hva soom kommer av strikkepinnene fremover. Det gleder jeg meg til.

    Ha en god helg.

    SvarSlett
  2. Så koselig da! Så flott at det blir vist frem selv om strikkeren selv ikke gjør det selv! Kjempe snilt av deg! Putene blir lekre til den sofaen, det er jeg sikker på!

    SvarSlett